Facebook sin forretningsmodell

annelinharris

20130801-140414.jpg

Forretningsmodellen til Facebook er et allianse nettverk. I disse nettverkene er deltagerne både konkurrenter og samarbeidspartnere. Mange nye sosiale nettverk er bygget opp med denne forretningsmodellen.

Facebook Inc. er et Amerikansk selskap som ble startet av 4 studenter.
Nettstedet ble startet av Mark Zuckerberg, med hjelp fra Andrew McCollum og Eduardo Saverin, den 4. februar 2004 under navnet «The Facebook». Zuckerberg var student ved Harvard University, og nettstedet var ment som et internt nettverk for universitetstudenter. De ville lage et verktøy som skulle gjøre det lettere for studenter å holde kontakten med hverandre. Ordet Facebook stammer fra skolekataloger i USA, som deles ut til nye studenter på høgskoler og universiteter. (Wikipedia)

I dag har Facebook 1,1 billion brukere over hele verden, og er regnet for å være det største sosiale nettstedet i verden.
​Ved å lage en plattform som inneholder sosiale plugginn-moduler, stimuleres brukerne i nettverket til å delta på…

View original post 1,727 more words

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s