Status for dr. Lykke.no

Jeg ønsket å ta tempen på dr. Lykke før jeg satt meg ned for å jobbe med lanseringsplanen. Etter flere klikk og søk på nettet, ble jeg både positivt overrasket, men også ganske skuffet over flere ting ting.

Antall følgere på Facebook: 56 452 (jan. 2014)
Antall følgere på Instagram: 1852 (jan. 2014)

Jeg ble positivt overrasket over hvor mange følgere de har på Facebook. Stilte meg derfor litt undrende til den mindre responsen på Instagram. Dette ville jeg derfor se litt nœrmere på. Det er viktig å ha et godt omdømme i de sosiale medier. Jeg har sett litt på dagens omdømme, og har funnet flere forbedringstiltak. 

bilde 1-2

Jeg lot meg imponere over denne etiketten som netthandel kunder får med på produktene når de handler på nettet. Dette er et PR stunt som også bør komme frem før kunden mottar produktene. At dr. Lykke har produkter som gjør kvinner lykkelig, og som kan spre glede til venner og familie, er jo noe som kan skape tillit hos kundene også før de handler.

Instagram – her legges det ut en blanding av private innlegg og firma innlegg. Dette skaper forvirring og et dårlig omdømme for dr. Lykke i media. Det første jeg registrerer er mange dårlige bilder som blir lagt ut. Det er mange bilder som blir tatt med dårlige mobil kamera, og dette ser ikke spesielt proft ut. Stort forbedringstiltak ved å KUN legge ut gode, høyoppløselige bilder tatt med skikkelig kamera.

Her er noen eksempler:

bilde 2

Her er et eksempel på dårlig bildekvalitet.

Her er noen eksempler der dr. Lykke legger ut bilder av privat karakter. Dette passer seg ikke synes jeg. Slike innlegg er veldig ødeleggende for firma sitt omdømme.
bilde 1

Hva de ansatte spiser eller drikker på jobb, er ikke noe som trenger å bli postet og lagt på nett slik som dette. Slike innlegg må fjernes fra Instagram.

bilde 3-2

Også dette innlegget som er en sms fra barna til en ansatt som spør hva de skal spise til kvelds….dette er faktisk latterlig å legge ut.

bilde 4-2

Her har de lagt ut konkurranser på instagram der en kan vinne sminke. Dette er positivt og bra.

bilde 2-2

#drlykke

Et bilde på Instagram av en kjempe fornøyd kunde. Her burde dr. Lykke vœrt litt lur og linket dette bildet på sin Facebook side og på Instagram, med link til produktnavn og pris på kjolen. Dette er jo faktisk gratis reklame som ikke blir utnyttet. Her er det stort potensiale i å spre innlegg med fornøyde kunder som selv blogger om det.

Fornøyde kunder = Gratis reklame

 

bilde
Lagunen i Bergen har her vist en blogger som har testet ut en ny lebestift fra Tronborg. Et slikt innlegg på Facebook vil trekke mange nye kunder. Slike innlegg kan også dr. Lykke bruke i fremtiden for å bruke kunder som selgere.

One thought on “Status for dr. Lykke.no

Leave a Reply

